Organisatievitaliteit

Wat houdt dat in
Organisatievitaliteit Ambities realiseren²

Organisatievitaliteit

“It Is Not the Strongest of the Species that Survives But the Most Adaptable.”
– Charles Darwin

 Wat houdt dat in

Organisatievitaliteit is de levensgeest, -kracht en -energie om voort te bestaan. Dat vraagt om voortdurend versterken van de pijlers van een organisatie; de merken en de mensen. Merken staan voor de lange termijn. Ze gaan over generaties heen en dat lukt uitsluitend indien ze identiteit hebben. Aantrekkelijkheid gepast naar de tijdgeest. In lijn met Darwin’s visie; The strongest are the ones most adaptive to change. Mensen maken de lange termijn haalbaar, maar dragen daar vaak kortere termijn aan bij. Dit vraagt intensievere, kort-cyclische aandacht.

Your Title Goes Here

Your content goes here. Edit or remove this text inline or in the module Content settings. You can also style every aspect of this content in the module Design settings and even apply custom CSS to this text in the module Advanced settings.

Wat levert het op

Organisatievitaliteit staat voor aantrekkelijkheid. De organisatie en haar merk(en) boeien en binden. Klanten zijn bereid om te (blijven) kiezen voor jouw merk en worden loyale fans. Ook medewerkers willen zich aan jou binden en bevlogen bouwen aan een betekenisvol bestaan. Merkentrouw en medewerkersbevlogenheid zorgen voor voortbestaan van de organisatie. Die waardegroei is de opbrengst voor zowel profit als not for profit organisaties.

Het is als topsport

Organisatievitaliteit is als topsport. Richt je op een uitdagend doel, train fysiek om de inspanning aan te kunnen, mentaal om de spanning aan te kunnen en emotioneel om te willen winnen. Kracht en energie zijn de basis en je maakt het verschil met karakter, met doorzettings- en herstellend vermogen.

Het gaat om loyaliteit

Voortbestaan draait om loyaliteit. Vast staat dat 80% van de groei binnen organisaties, wereldwijd, wordt gerealiseerd bij en via bestaande klanten. Het gaat erom connecties te bouwen waardoor klanten zelf intensiever met je samenwerken én ambassadeur zijn naar andere mogelijke klanten.Organisaties zijn slechts succesvol indien er een ambitieus en gedragen doel is. Men de mensen, middelen en methoden ontwikkelt die bovenop instrumentele kwaliteit aantrekkingskracht naar klanten realiseert. En daarbij houding en gedrag tonen die medewerkers en klanten loyaal maakt; fans voor lange tijd.  Ook hier heeft Darwin een goede kijk op: a man’s friendships are the best measure of worth.

 Blog

+31- (615)-008592

frank.coppers@inspi-rational.nl