Persoonlijk

Vaak is een verkennende vraag ‘wat heb je gedaan?’. Mijn ervaring leunt meer op ‘waarom heb ik het gedaan’ en ‘wat is het effect daarvan’.
Mijn persoonlijke Why / drijfveer is: gedeeld geluk is dubbel geluk. Dat klinkt filantropisch, maar ik heb geleerd dat het ook prettig egoïstisch is: je doet het goede voor anderen omdat je er zelf blijer van wordt. En zeer belangrijk daarbij: andermens geluk bepaal niet ik, maar de ander. Je ‘moet’ open en nieuwsgierig zijn om dat te kunnen peilen.

Your Title Goes Here

Your content goes here. Edit or remove this text inline or in the module Content settings. You can also style every aspect of this content in the module Design settings and even apply custom CSS to this text in the module Advanced settings.

Blijvend verbonden

Blijvend verbonden zijn is ook waarom ik dingen doe, en laat. Meer focus op een kleiner deel van de wereld vind ik belangrijker dan schreeuwen in de ruimte. En dan vind je ook de mensen die daar bij aansluiten, die ook voelen dat bouwen in vertrouwen waardevol is. Voor mij is het een groot goed dat ik bij 80% van mijn klanten altijd nog betrokken ben in hun ontwikkeling.
Blijvend verbonden dankzij gezonde groei. 

Gezonde groei

Officieel behoor ik tot de verloren generatie; maar dat leef ik niet na. Zowel privé als zakelijk richt ik me op gezonde groei; altijd beter, liefst meer. Visualiseer wat je wilt bereiken, werk daar naar toe en benut alle talenten, van jezelf en anderen om dat te realiseren. Steeds weer in stappen beter. En daarbij het geluk hebben dat je sterk en alert blijft: Anima Sana in Corpore Sano.
Beter en meer zijn gericht op betekenisvol bestaan. Geld is randvoorwaarde, niet de drijfveer. En ervaring leert dat wanneer jezelf, jouw team of jouw netwerk betekenisvol bestaat het financiële resultaat beter is.
Een belangrijke basis ligt in mijn opvoeding. In de supermarkt van mijn ouders zijn 2 zakelijke principes gesterkt die ik nog altijd omarm. Allereerst dat je van klanten moet houden, want dan blijven ze je ook trouw bezoeken. En dat je klanten écht helpt door niet alleen te horen wat ze zeggen, maar te begrijpen wat ze bedoelen. Ons leven, ons gedrag draait om drijfveren, motivaties.

Doe wat je bent

Waarom ben ik gaan werken bij multinationals? Duidelijk is dat daar veel talent samenwerkt, er gewerkt wordt aan (sterke) merken en geïnvesteerd wordt in ontwikkeling. Jouw persoonlijke impact lijkt beperkt, maar het zijn juist de impulsen die je binnen een team geeft en bij klanten die een boost teweeg kunnen brengen. Met langere termijn effect.
Je moet ook mazzel hebben dat je de juiste mensen treft. Ik koester zeer goede herinneringen aan leidinggevenden die me geholpen hebben. In het begin was dat een ‘schop onder mijn kont’ en later intervisie op teamproductiviteit. Een vorm van gedeeld geluk dus.
Waarom ben ik zelfstandig gestart? Dat zat er waarschijnlijk altijd wel in en werd geactiveerd toen ik merkte dat ik niet het juiste profiel heb om te besturen. En ook hier had ik het geluk dat mijn leidinggevende deze loopbaanswitch ondersteunde met een aantrekkelijke opdracht. Voor mij betekende dit een grote doorbraak. In loondienst gold ‘ik ben wat ik doe’. Nu geldt ‘ik doe wat ik ben’

+31- (615)-008592

frank.coppers@inspi-rational.nl