Ambities realiseren²
Hoe doen we dat
Your Title Goes Here
Your content goes here. Edit or remove this text inline or in the module Content settings. You can also style every aspect of this content in the module Design settings and even apply custom CSS to this text in the module Advanced settings.
Het hebben van een perspectief, biedt perspectief?
In veel organisaties regeert de korte termijn. Snelle correcties gaan ten koste van de vitaliteit en men wordt slachtoffer van de omstandigheden. Alle succesvolle organisaties waar ik eerder heb of nu nog werk zijn over jaren consistent in hun perspectief. Met dit kompas blijft het doel overeind, maar de route flexibel. Men laveert slimmer door de stormen van de praktijk. Ook de heel heftige stormen.
Hoe bouwen we?
Creëren van perspectief betekent invullen van missie, visie, ambities en positionering van de organisatie. Waar staan we voor en voor wie bieden we welk voordeel. In enkele praktijkvoorbeelden tonen we de aanpak hiervan.
: Smiths Medical blog (link to blog)
: Hourglass explained
: DHL LSH (Linkedin post)
Het tipping point
Het realiseren van ambities kent een tipping point. Van het denken gaan we over tot doen. Dat betekent bewust en bekwaam maken van de medewerkers. Zij zijn de spil in resultaat behalen bij en voor hun klanten. Ook daarvan enkele praktijkvoorbeelden.
Overigens vraagt realisatie ook qua begeleiding de nodige flexibiliteit. De praktijk van ‘social distancing’ maakt dat teams virtueel begeleid worden. Lees over de nieuwe aanpak en waardevolle nieuwe voordelen.
: NRF Network Event (Linkedin post)
+31- (615)-008592
frank.coppers@inspi-rational.nl